Miinto.no

Miinto.no Profil

For et par år siden startede den danske succesvirksomhed Miinto.dk en webshop i Norge. Den hedder i dag Miinto.no, og er mindst lige så succesfuld som sin danske søsterside. I denne profilartikel kigger vi nærmere på norske miinto.no, der på trods af kort levetid og et helt nyt koncept, har vundet stor popularitet blandt Norges unge firstmovere. Vi ser nærmere på konceptet bag siden, dens udvalg og de ting, der gør lige netop den til en ekstra spændende vækstvirksomhed.

En halv dyb tallerken

Ser man bort fra Miinto.no’s domænenavn og norske indhold, er der ikke stor forskel på den og dens danske søsterside. Faktisk startede hele Miinto-eventyret herhjemme i Danmark, da en gruppe unge iværksættere fandt på konceptet med, at kombinere webshop på nettet med fysiske butikkers udvalg, og dermed kombinere online og offline fordele. Lige fra starten har projektet haft opbakning fra danske erhvervsveteraner som Jesper Buch og Carsten Mikkelsen, men virksomheden har stadigvæk svært ved at slå igennem i den brede befolkning. Det skal en ny og omfattende markedsføringsstrategi for øvrigt rette op på.

Konceptet er kendt fra verdens største

Selvom ideen med at føre flere fysiske og webbaserede butikkers udvalg på samme webshop er ganske ny og uudforsket i Danmark og resten af Europa, forholder det sig bestemt ikke sådan i alle verdensdele. Fra USA kender vi for eksempel verdens største webshop Amazon.com, der lige fra starten har benyttet sig af denne strategi. Det giver helt automatisk et stort udvalg i butikken, samt masser af opdateringer hele tiden, på grund af de mange butikkers individuelle indkøb. På Miinto er ideen den samme – Saml en masse små tøjbutikker, og før deres fysiske udvalg på vores webshop. Og de har succes med det.

Masser af viljestyrke og drive. Og penge

Den daglige ledelse i Miinto.no er både ung og relativt uerfaren, men fyldt med drive og viljestyrke, der gør virksomheden til en sikker succes på papiret. I virkeligheden skal der dog penge på bordet for at skubbe tingene i gang, og det sørger nogle af Danmarks mest kendte erhvervsfolk for – Så længe de kan se ideen i projektet. Det har blandt andet medført, at Miinto.no allerede i dag – få år efter deres spæde opstart – har næsten 100 fysiske butikker tilknyttet, et professionelt fotostudie med modeller og stylister og masser af succes. Virksomhedens eneste umiddelbare akilleshæl er kendskabsgraden i den brede befolkning, der bare kræver længere tid end to år. Heldigvis har Miinto.no allerede godt fat i de unge norske meningsdannere, der falder for fleksibiliteten og udvalget på den netbaserede tøjportal.

På vej mod stjernerne

Selvom de færreste helt almindelige nordmænd og danskere kender Miinto i dag, har folkene bag projektet langt fra opgivet at gøre deres webshop til verdens største på sit felt. Derfor knokler teamet bag successen stadigvæk i noget nær døgndrift, for at øge deres nuværende forspring som Danmarks og Skandinaviens største webshop indenfor modetøj til mænd, kvinder og børn. I takt med dette ekspanderer portalen løbende med nye forretningsområder, heriblandt sportstøj og modetøj til børn, der over tid skal gøre siden både større og mere brugbar for helt almindelige mennesker.

Brands Brands Brands

En af grundene til Miinto’s succes er brands. Der er ikke mange butikker i Skandinavien der kan konkurrere på antallet af forskellige brands. Chill Norway mærket er et eksempel på et brand hvor Miinto virkelig er fremme i skoene. I en helt anden boldgade finder man Dreams of Norway smykker. Miinto begrænser sig ikke kun til tøj.

Facts – Miinto.no

  • Til dagligt administreret af Jake Petersen, der blandt andet har erfaring fra det skandinaviske natteliv.
  • Består på nuværende tidspunkt af mere end 50 fysiske modebutikker, men har plads til og ambition om mange flere.
  • Startede med modetøj til mænd og kvinder, men tilbyder i dag også sportstøj og modetøj til børn.

Link: Miinto.no

 

 

 

 

Skriv et svar