Pixienova.com

Det bugner med danske modewebshops til kvinder, men af en eller anden mærkværdig grund gør de færreste en tilstrækkelig indsats for at skabe sig et navn for alvor. En undtagelse til denne regel er den danske webshop med det engelskklingende navn Pixienova.com, som med base i en fysisk tøjforretning i Kolding sælger eksklusiv mode til kræsne danske forbrugere. I denne onlineprofil zoomer vi ind på Pixienova.com og tager de kritiske briller på, når vi analyserer deres forretning og brand fra inderst til yderst. Fra starten skal det siges, at vi er overvejende positive, men det betyder bestemt ikke, at Pixienova.com er fuldstændig perfekt.

Det første indtryk sætter tonen

Som før nævnt negligerer rigtig mange danske modewebshops behovet for at kommunikere koncept og sortiment hurtigt og skarpt til nye såvel som tilbagevendende besøgende, men her har Pixienova valgt at gå en lidt anden vej. Når man første gang besøger siden, er det første der springer i øjnene tre bokse øverst på siden, der kort og kontant forklarer hvad man skal forvente at finde og få på Pixienova.com. De tre ting er hurtig levering, gratis fragt og online support, og disse tre bullets er faktisk tilstrækkelige til at kommunikere tydeligt, at der er tale om en webshop med sans for både kundeservice og kvalitet. Det hele er pakket ind i et meget minimalistisk og lækkert layout, som vi kommer ind på igen lidt senere.

Det vigtigste er kundeoplevelsen – lige bagefter kommer tøjet

Til trods for at Pixienova tydeligvis gør en stor indsats for at levere den bedst mulige kundeoplevelse hver gang, har de også haft overskud til at præsentere deres produkter på en god og informativ måde. Både kategori- og brandsider indledes med introducerende tekstbidder med nyttige facts og informationer, og man fornemmer gennem hele sidens arkitektur og indhold, at man har med fagfolk at gøre på webshoppen. Der er kælet for detaljer som billeder og tekster, og selvom disse poster typisk er nogle af de første til at blive strøget fra budgettet, gør de faktisk en suverænt stor forskel i købssituationen, fordi de skaber autencitet og tryghed for forbrugeren.

Det æstetiske udtryk spejler målgruppen

Pixienova.com er en webshop med et bredt udvalg af primært dansk og skandinavisk dametøj og modetøj til stilbevidste kvinder. Derfor er det vigtigt at destillere værdisættet bag dette koncept og bruge det som basis for design, tekstkommunikation og så videre. På designfronten er det udmundet i et layout i klassisk fashion-stil, hvor et hav af sort og hvid udelukkende brydes af store og flotte produktbilleder. Det er ikke synderligt kreativt eller originalt, men skaber det fornødne overblik til at træffe den rette købsbeslutning. Der er dejligt ’lidt’ at tage stilling til på de enkelte sider, men dette faktum er faktisk også shoppens egen akilleshæl, da helt basale informationer som baggrundsinformation om virksomheden og kontaktinformationer er gemt væk på den kryptiske side ’handelsbetingelser’. Men ellers er den lige i øjet.

Pixienova.com fører lækre brands så som Filippa K, NN07, By Groth, Pavement og mange flere.

Skriv et svar