Starfashion.dk

De seneste tal fra tekstilbranchens forening afslører, at der på det danske hjørne af Internettet findes over 1000 forskellige webshops med salg af modetøj, og med undtagelse af lidt forskelle i fysisk udtryk og sortiment er denne gruppe ikke særlig dygtig til at skille sig ud. Dagens onlineprofil omhandler modetøjs webshoppen Starfashion.dk, som med inspiration fra nogle af markedets kæmper – de store internationale tøjbutikker på nettet – har forsøgt at skrue lidt op for kundeservice og nærvær og ned for det homogene, stringente og kedelige. Resultatet er en shopping-oplevelse som kunderne husker, og skal man tro de førende eksperter på området, er det den slags der giver loyale og tilbagevendende kunder i butikken.

Sortimentet tager udgangspunkt i kundernes behov

At man justerer sin forretnings udvalg efter seneste kvartals eller måneds salgstal er på ingen måde revolutionerende, men Starfashion.dk formår nu alligevel at tage skridtet videre i jagten på den skræddersyede købsoplevelse. Missionen er at tilbyde kunderne ét sted at handle tøj på nettet, så som flotte kjoler til fest og selvom det på parameteren antal varer er fuldstændig umuligt, kan det måske egentlig godt lade sig gøre alligevel. Det handler i stedet om at lytte til kunderne og anerkende deres magt og indflydelse, og resultatet er klart og tydeligt: De danske mode-shoppere vil have et varieret men overskueligt udvalg, kendte skandinaviske mærker og eminent kundeservice der giver tryghedsfølelse og nærvær.

Konservativt design med et twist

Et obligatorisk punkt i enhver onlineprofil er at kommentere på ’patientens’ design, layout og æstetiske udtryk, og det skal Stafashion.dk naturligvis heller ikke snydes for. På dette punkt har de tydeligvis valgt at gå efter det konservative og enkle, der spejler forretningens målgruppevalg og definerer fra starten, at der er tale om en forholdsvist eksklusivt og lækker webshop, med eksklusive produkter fra The Wardrobe, MbYm, Modstrøm, Stella Nova og Stig P. Farveskemaet er næsten udelukkende holdt i de klassiske hvide og sorte nuancer, mens undersiderne selvfølgelig domineres af de mange i øvrigt gode produktfotos. Som en lille smart ekstra-feature har Starfashion en drop down-liste i venstre side, hvor man fra starten kan vælge den stil, man ønsker at shoppe efter. På den måde kan man hurtigt kredse sig ind på sit eget behov og finde det man leder efter – uanset om man ønsker at shoppe miljøvenligt, finde billigt basistøj eller udvide business-garderoben med et par nye arbejdssæt.

Kundeservice er integreret i forretningen

Én ting er at mange webshops med fortrinsvis unge kunder negligerer den personlige kundekontakt, men når man markedsfører sig til segmenter som er vante til at handle i en tøjbutik, er det ganske enkelt essentielt at fokusere på hver eneste kundes oplevelse og behov. Det har Starfashion indset for længst, og det har blandt andet udmundet i en live chat hvor man kan få fat på en medarbejder i løbet af få minutter samt en gennemgående politik om 14 dages fuld returret og gratis fragt på alle

Skriv et svar